یال

رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن»


شاخص‌ها


جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی »  رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن»

درباره


نام رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن»
نام به زبان انگلیسی
CWTS Leiden Ranking
نام اختصاری رتبه‌بندی «لایدن»
هدف ارائۀ یک نظام سنجش دقیق برای ارزیابی تأثیر علمی مؤسسه‌ها و مشارکت آنها در همکاری‌های علمی، بر پایة مجموعه‌ای از شاخص‌های متناسب علم‌سنجی.
ناشر(ان)
Centre for Science and Technology Studies, Leiden University
زمان شروع 1386   (2007)
دوره انتشار سالانه
شمار مؤسسه‌های برتر 750
شمار سنجه‌ها 8
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. شمار و نسبت انتشارات مؤسسه که از 1% نخست انتشارات پر استناد هستند
  2. شمار و نسبت انتشارات مؤسسه که از 10% نخست انتشارات پر استناد هستند
  3. شمار و نسبت انتشارات مؤسسه که از 50% نخست انتشارات پر استناد هستند
  4. شمار و نسبت همکاری علمی مؤسسه با سازمان‌های دیگر
  5. شمار و نسبت همکاری علمی مؤسسه با کشور(های) دیگر
  6. شمار و نسبت همکاری علمی مؤسسه با بخش صنعت
  7. شمار و نسبت همکاری علمی مؤسسه با نهادهای دیگر در شعاع کمتر از 100 کیلومتر
  8. شمار و نسبت همکاری علمی مؤسسه با نهادهای دیگر در شعاع بیشتر از 5000 کیلومتر
معیار ورود به ارزیابی مؤسسه‌هایی که دارای بیش‌ترین شمار انتشارات در نمایه‌نامۀ استنادی «وب آو ساینس» هستند.
منبع(های) گردآوری داده نمایه‌نامه استنادی «وب آو ساینس»
پایگاه وب
اطلاعات تماس
http://leidenranking.com/contact

شاخص‌های مرتبط


رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها
بهبود وضعیت حضور علمی در وب و پشتیبانی از جریان دسترسی آزاد.

رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان
ارزیابی عملکرد علمی مؤسسه‌ها، به‌ویژه عملکرد پژوهشی آنها، بر پایة شاخص‌های عینی و بدون سوگیری.

رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»
سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایۀ چهار حوزۀ کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی، و پایداری مالی) است. افزون بر این، مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز مؤسسۀ هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر برگزینند.



دیدگاه شما








پشتیبانی فنی