یال

رتبه‌بندی جهانی موضوعی دانشگاه‌های «مؤسسۀ آموزش عالی تایمز»


شاخص‌ها


جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های موضوعی رتبه‌بندی »  رتبه‌بندی جهانی موضوعی دانشگاه‌های «مؤسسۀ آموزش عالی تایمز»

درباره


نام رتبه‌بندی جهانی موضوعی دانشگاه‌های «مؤسسۀ آموزش عالی تایمز»
نام به زبان انگلیسی
Times Higher Education World University Rankings by Subject
نام اختصاری رتبه‌بندی موضوعی «تایمز»
موضوع / حوزه علوم فیزیکی (فیز) , مهندسی و فناوری (منا) , علوم اجتماعی (عاج) , علوم زیستی (زیس) , هنر و علوم انسانی (هنا) , علوم پزشکی بالینی، پزشکی پایه، و بهداشت (پاب) , علوم رایانه (رای) , اقتصاد/ کسب و کار (اتک)
ناشر(ان)
Times Higher Education
زمان شروع 1390   (2011)
دوره انتشار سالانه
شمار مؤسسه‌های برتر در هر موضوع/ حوزه 100
شمار سنجه‌ها 5
شرح و وزن سنجه‌ها

 

فیز

منا

عاج

زیس

هنا

پاب

اتک رای

آموزش: محیط یادگیری

27/5% 30/0%

32/5%

27/5% 37/5% 27/5% 32/5% 30/0%

پژوهش: اندازه، درآمد، و اشتهار

27/5% 30/0%

32/5%

27/5% 37/5% 27/5% 32/5% 30/0%

استناد: تأثیر پژوهشی

35/0% 27/5%

25/0%

35/0% 15/0% 35/0% 25/0% 27/5%
چشم‌انداز جهانی: اعضای هئیت علمی، دانشجویان، و پژوهش 7/5% 7/5% 7/5% 7/5% 7/5% 7/5% 7/5% 7/5%
درآمدهای صنعتی: نوآوری 2/5% 5/0% 2/5% 2/5% 2/5% 2/5% 2/5% 5/0%
 
معیار ورود به ارزیابی مؤسسه‌هایی که دانشجوی کارشناسی نمی‌پذیرند یا در پنج سال گذشته کمتر از 200 مقاله در سال منتشر کرده‌اند در این نظام ارزیابی نمی‌شوند. داشتن دست‌کم 200 مقاله برای مؤسسه‌هایی که روی حوزه‌هایی مانند مهندسی یا هنرها کار می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود.
منبع(های) گردآوری داده پیمایش‌های گوناگون؛ نمایه‌نامۀ استنادی «اسکوپوس»؛ و پرسشنامه‌ای که مؤسسه‌ها پر می‌کنند.
پایگاه وب
اطلاعات تماس
help@timeshighereducation.co.uk

شاخص‌های مرتبط


رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان
نخستین هدف این نظام آگاهی از جایگاه جهانی دانشگاه‌های چین بود، ولی با استقبال گسترده در سراسر جهان روبه‌رو شد. هدف کنونی از انتشار این رتبه‌بندی، بازنمایی جایگاه مؤسسه‌های جهان در مقایسه با یکدیگر و معرفی بهترین‌های آنهاست.



دیدگاه شما