یال

رتبه‌بندی حوزه‌ای جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»


شاخص‌ها


جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های موضوعی رتبه‌بندی »  رتبه‌بندی حوزه‌ای جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»

درباره


نام رتبه‌بندی حوزه‌ای جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»
نام به زبان انگلیسی
QS World University Rankings by Faculty
نام اختصاری رتبه‌بندی حوزه‌ای «کیو. اس.»
موضوع / حوزه مهندسی و فناوری (منا) , هنر و علوم انسانی (هنا) , علوم زیستی و پزشکی (زیس) , علوم طبیعی (رطب) , علوم اجتماعی و مدیریت (عاج)
ناشر(ان)
Quacquarelli Symonds Limited
زمان شروع 1390   (2011)
دوره انتشار سالانه
شمار مؤسسه‌های برتر در هر موضوع/ حوزه 500
شمار سنجه‌ها 4
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. اشتهار علمی
  2. اشتهار شغلی (دیدگاه کارفرماها دربارۀ کیفیت کاری دانش‌آموختگان)
  3. سرانۀ استناد به انتشارات
  4. شاخص «اچ»
معیار ورود به ارزیابی 3000 مؤسسه بر پایة نظام‌های رتبه‌بندی ملی، پیمایش‌های جهانی، درخواست‌ مؤسسه‌ها، و درخواست‌های افراد ارزیابی و با یکدیگر مقایسه می‌کند.
منبع(های) گردآوری داده پیمایش اعضای هیئت علمی دربارۀ جایگاه علمی مؤسسه‌ها؛ پیمایش کارفرمایان پیرامون کیفیت کار دانش‌آموختگان؛ نمایه‌نامۀ استنادی «اسکوپوس»؛ و پرسشنامه‌ای که مؤسسه‌ها پر می‌کنند.
پایگاه وب
اطلاعات تماس
rankings@qs.com

شاخص‌های مرتبط


یو21: رتبه‌بندی نظام‌های ملی آموزش عالی
«رتبه‌بندی نظام‌های ملی آموزش عالی» نظامی است که به ارزیابی نظام‌های آموزش عالی، به عنوان یک کل می‌پردازد و ابزاری مناسب برای مقایسة آنها فراهم می‌کند. بر پایةاین نظام رتبه‌بندی، نظام آموزش عالی به عنوان یک کل است که می‌تواند بر توسعۀ اقتصادی و فرهنگی یک کشور تأثیرگذار باشد. هدف این نظام برجسته کردن اهمیت ساخت محیط آموزشی با کیفیت بالا برای توسعۀ اقتصادی و فرهنگی، فراهم کردن محیطی با کیفیت بالا برای تحصیل دانشجویان، و کمک به مؤسسه‌ها برای جلب توجه جهانی است.



دیدگاه شما