یال

رتبه‌بندی حوزه‌ای جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»


شاخص‌ها


جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های موضوعی رتبه‌بندی »  رتبه‌بندی حوزه‌ای جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»

درباره


نام رتبه‌بندی حوزه‌ای جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»
نام به زبان انگلیسی
QS World University Rankings by Faculty
نام اختصاری رتبه‌بندی حوزه‌ای «کیو. اس.»
موضوع / حوزه مهندسی و فناوری (منا) , هنر و علوم انسانی (هنا) , علوم زیستی و پزشکی (زیس) , علوم طبیعی (رطب) , علوم اجتماعی و مدیریت (عاج)
ناشر(ان)
Quacquarelli Symonds Limited
زمان شروع 1390   (2011)
دوره انتشار سالانه
شمار مؤسسه‌های برتر در هر موضوع/ حوزه 500
شمار سنجه‌ها 4
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. اشتهار علمی
  2. اشتهار شغلی (دیدگاه کارفرماها دربارۀ کیفیت کاری دانش‌آموختگان)
  3. سرانۀ استناد به انتشارات
  4. شاخص «اچ»
معیار ورود به ارزیابی 3000 مؤسسه بر پایة نظام‌های رتبه‌بندی ملی، پیمایش‌های جهانی، درخواست‌ مؤسسه‌ها، و درخواست‌های افراد ارزیابی و با یکدیگر مقایسه می‌کند.
منبع(های) گردآوری داده پیمایش اعضای هیئت علمی دربارۀ جایگاه علمی مؤسسه‌ها؛ پیمایش کارفرمایان پیرامون کیفیت کار دانش‌آموختگان؛ نمایه‌نامۀ استنادی «اسکوپوس»؛ و پرسشنامه‌ای که مؤسسه‌ها پر می‌کنند.
پایگاه وب
اطلاعات تماس
rankings@qs.com

شاخص‌های مرتبط


رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایۀ استناد «گوگل اسکالر»
هدف از انتشار این نظام رتبه‌بندی تشویق دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی به حضور بیشتر و فعال‌تر در محیط وب است. پایگاه «گوگل اسکالر» که منبع کلیدی این نظام رتبه‌بندی برای گردآوری داده‌ها است، از پایگاه‌های رایگان در محیط وب است که نقش مهمی در ارتباط علمی و دسترسی به منابع دانشگاهی دارد. حضور بیشتر یک مؤسسه در محیط وب می‌تواند بر شمار استنادهای دریافتی آن تأثیرگذار باشد.

رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «مؤسسۀ آموزش عالی تایمز»
کمک به افزایش آگاهی دانشجویان برای مقایسۀ مؤسسه‌های با کیفیت در سراسر جهان و گزینش مؤسسۀ مناسب برای تحصیل است. رویکرد این نظام رتبه‌بندی بیشتر سنجش ارتباط بین مؤسسه‌ها و صنعت و کسب‌وکار است.

رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌های جهان
تأکید و تمرکز بر جنبۀ پژوهشی مؤسسه‌ها که داده‌های بسیاری را برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها به‌کار می‌برد.



دیدگاه شما








پشتیبانی فنی