یال

رتبه‌بندی مقاله‌های علمی و فنی

شاخص‌ها

جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری »  رتبه‌بندی مقاله‌های علمی و فنی

درباره

نام رتبه‌بندی مقاله‌های علمی و فنی
نام به زبان انگلیسی
Scientific and technical journal articles
نام اختصاری رتبه‌بندی مقالۀ بانک جهانی
توصیف مقاله‌های علمی و فنی، مقاله‌هایی هستند که در حوزه‌های فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی، ریاضیات، پزشکی بالینی، پژوهش‌های زیست‌پزشکی، مهندسی و فناوری، و زمین‌شناسی و علوم فضا در نشریه‌های علمی معتبر منتشر می‌شوند.
ناشر(ان)
The World Bank Group
زمان شروع 1360   (1981)
دوره انتشار سالانه
شمار سنجه‌ها 1
شرح و وزن سنجه‌ها

شمار مقاله‌های علمی و فنی منتشرشده در مجله‌های معتبر

منبع(های) گردآوری داده بنیاد ملی علوم (NSF)
پایگاه وب
اطلاعات تماس

شاخص‌های مرتبط

شاخص جهانی «تینک تنک»
«تینک تنک» همان اندیشکده یا اتاق فکر است که نقشی کلیدی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری دارد. شاخص «تینک تنک» نتیجۀ پیمایش نگرش نزدیک به 2000 پژوهشگر، پشتیبان دولتی و خصوصی، سیاست‌گذار، و روزنامه‌نگار است که نزدیک به 6500 «تینک تنک» را بر پایۀ 18 معیار گوناگون رتبه‌بندی می‌کنند. این شاخص به ارزیابی نقش و جایگاه سازمان‌های دولتی پژوهشی سیاست‌گذار می‌پردازد.

شاخص توسعۀ آموزش برای همه
«شاخص توسعۀ آموزش برای همه» مقیاسی ترکیبی برای اندازه‌گیری پیشرفت آموزش برای همه در دنیاست. اگر چه این شاخص باید شش هدف اصلی آموزش برای همه را پوشش دهد، ولی اکنون، به دلیل محدودیت‌های آماری، تنها به چهار هدف می‌پردازد. ارزش هر یک از شاخص‌های این نظام در مقیاس صفر تا 100 درصد گزارش می‌شود.

شاخص جهانی استعداد انسانی
نخستین هدف «شاخص جهانی استعداد» سنجش ظرفیت و محيط پرورش استعدادهاي انساني در جوامع گوناگون و فراهم کردن امکان الگوبرداري از کشورهاي برتر است. این شاخص، داده‌های کمي وکيفي براي اندازه‌گيري شاخص‌هاي اقتصادي، بسترهاي فرهنگي، روندهاي آموزشي، سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي، سلامتی، و مانند آنها را به‌کار می‌برد که بر توانايي کشورها براي پدید آورد فضاي فعاليت استعدادها اثر دارند.

دیدگاه شما