یال

یو21: رتبه‌بندی نظام‌های ملی آموزش عالی


شاخص‌ها


جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری »  یو21: رتبه‌بندی نظام‌های ملی آموزش عالی

درباره


نام یو21: رتبه‌بندی نظام‌های ملی آموزش عالی
نام به زبان انگلیسی
U21 Ranking of National Higher Education Systems
نام اختصاری رتبه‌بندی یو21
توصیف «رتبه‌بندی نظام‌های ملی آموزش عالی» نظامی است که به ارزیابی نظام‌های آموزش عالی، به عنوان یک کل می‌پردازد و ابزاری مناسب برای مقایسة آنها فراهم می‌کند. بر پایةاین نظام رتبه‌بندی، نظام آموزش عالی به عنوان یک کل است که می‌تواند بر توسعۀ اقتصادی و فرهنگی یک کشور تأثیرگذار باشد. هدف این نظام برجسته کردن اهمیت ساخت محیط آموزشی با کیفیت بالا برای توسعۀ اقتصادی و فرهنگی، فراهم کردن محیطی با کیفیت بالا برای تحصیل دانشجویان، و کمک به مؤسسه‌ها برای جلب توجه جهانی است.
ناشر(ان)
Melbourne Institute of Applied Economic and Social Research, University of Melbourne
زمان شروع 1391   (2012)
دوره انتشار سالانه
شمار کشورهای هدف 50
شمار سنجه‌ها 4
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. منابع  (20% امتیاز)
  2. محیط (20% امتیاز)
  3. ارتباط (20% امتیاز)
  4. برون‌داد (40% امتیاز)
منبع(های) گردآوری داده «یونسکو»؛ صندوق جهانی پول؛ سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه؛ مؤسسۀ «سایمگو»؛ نمایه‌نامۀ «اسکوپوس»؛ سازمان جهانی کار؛ نظام رتبه‌بندی «شانگهای»؛ و موتور جست‌وجوی «گوگل»؛ و بانک جهانی.
پایگاه وب
اطلاعات تماس
u21@universitas21.com

شاخص‌های مرتبط


رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها
بهبود وضعیت حضور علمی در وب و پشتیبانی از جریان دسترسی آزاد.

رتبه‌بندی مقاله‌های علمی و فنی
مقاله‌های علمی و فنی، مقاله‌هایی هستند که در حوزه‌های فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی، ریاضیات، پزشکی بالینی، پژوهش‌های زیست‌پزشکی، مهندسی و فناوری، و زمین‌شناسی و علوم فضا در نشریه‌های علمی معتبر منتشر می‌شوند.

شاخص جهانی خلاقیت
«شاخص جهانی خلاقیت» سنجه‌ای گسترده برای رشد و پیشرفت اقتصادی و رفاه پایدار بر پایة سه ویژگی رونق اقتصادی ( استعداد، فناوری، و تسامح و بردباری) است. افزون بر رتبه‌بندی کلی، این نظام هر ساله رتبۀ کشورها را در هرکدام از این ویژگی‌ها منتشر می‌کند.



دیدگاه شما