یال

رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی


شاخص‌ها


جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری »  رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی

درباره


نام رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی
نام به زبان انگلیسی
International Mathematical Olympiad Ranking
نام اختصاری رتبه‌بندی «آیمو»
توصیف «رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی ریاضی ارزیابی می‌کند. در این المپیاد شش مسئلۀ ۴۲ امتیازی برای دانش‌آموزان دبیرستانی طرح می‌شود. هدف کلیدی «آیمو» از برگزاری این المپیاد افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به ریاضی است. هر کشور می‌توانند شش نماینده در این رقابت داشته باشد.
ناشر(ان)
International Mathematical Olympiad (IMO)
زمان شروع 1337   (1958)
دوره انتشار سالانه
شمار سنجه‌ها 3
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. مدل طلا
  2. مدال نقره
  3. مدال برنز
منبع(های) گردآوری داده آزمون‌های برگزارشدۀ المپیاد جهانی ریاضی
پایگاه وب
اطلاعات تماس
webmaster@imo-official.org

شاخص‌های مرتبط


رتبه‌بندی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک
«رتبه‌بندی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ارزیابی می‌کند. دانش‌آموزان دبیرستانی در این المپیاد به سه گونه پرسش (نظری، رصدی، و تحلیلی) پاسخ می‌دهند. نخستین هدف این المپیاد پیشرفت آموزش نجوم و اخترفیزیک در کشورهای گوناگون است.

رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر
«رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی کامپیوتر ارزیابی می‌کند. در این المپیاد دانش‌آموزان دبیرستانی به پرسش‌ها بر پایۀ 600 امتیاز پاسخ می‌دهند. نخستین هدف «آیو» از برگزاری این المپیاد علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به حوزه‌های کامپیوتر و فناوری است. ایدۀ برگزاری این المپیاد در بیست و چهارمین کنفرانس عمومی «یونسکو» در پاریس طرح و نخستین المپیاد نیز در بلغارستان برگزار شد.

شاخص توسعۀ آموزش برای همه
«شاخص توسعۀ آموزش برای همه» مقیاسی ترکیبی برای اندازه‌گیری پیشرفت آموزش برای همه در دنیاست. اگر چه این شاخص باید شش هدف اصلی آموزش برای همه را پوشش دهد، ولی اکنون، به دلیل محدودیت‌های آماری، تنها به چهار هدف می‌پردازد. ارزش هر یک از شاخص‌های این نظام در مقیاس صفر تا 100 درصد گزارش می‌شود.



دیدگاه شما