یال

شاخص‌ها


جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی »  رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان

درباره


نام رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان
نام به زبان انگلیسی
Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities
نام اختصاری رتبه‌بندی دانشگاه ملی تایوان
هدف ارزیابی عملکرد علمی مؤسسه‌ها، به‌ویژه عملکرد پژوهشی آنها، بر پایة شاخص‌های عینی و بدون سوگیری.
ناشر(ان)
National Taiwan University (NTU)
زمان شروع 1386   (2007)
دوره انتشار سالانه
شمار مؤسسه‌های برتر 800
شمار سنجه‌ها 8
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. بهره‌وری پژوهشی (25% امتیاز): شمار مقاله‌ها در 11 سال پیش (10% امتیاز) و شمار مقاله‌ها در سال پیش (15% امتیاز)
  2. تأثیر پژوهشی (35% امتیاز): شمار استنادها در 11 سال پیش (15% امتیاز)، شمار استنادها در دو سال پیش (10% امتیاز)، و میانگین استنادها در 11 سال پیش (10% امتیاز)
  3. تعالی پژوهشی (40% امتیاز): شاخص «اچ» در دو سال پیش (10% امتیاز)، شمار مقاله‌های پر استناد در 10 سال پیش (15% امتیاز)، و شمار مقاله‌ها در مجله‌های با ضریب تأثیر بالا در دو سال پیش (15% امتیاز)
معیار ورود به ارزیابی 900 مؤسسۀ برتر از فهرست 4000 مؤسسه در پایگاه «شاخص‌های ضروری علم» (Essential Science Indicators).
منبع(های) گردآوری داده نمایه‌نامۀ استنادی «وب آو ساینس» و شاخص «اچ» «کلاریویت آنالیتیکس».
پایگاه وب
اطلاعات تماس
lis@ntu.edu.tw, mhhuang@ntu.edu.tw

شاخص‌های مرتبط


رتبه‌بندی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک
«رتبه‌بندی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ارزیابی می‌کند. دانش‌آموزان دبیرستانی در این المپیاد به سه گونه پرسش (نظری، رصدی، و تحلیلی) پاسخ می‌دهند. نخستین هدف این المپیاد پیشرفت آموزش نجوم و اخترفیزیک در کشورهای گوناگون است.

رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان
نخستین هدف این نظام آگاهی از جایگاه جهانی دانشگاه‌های چین بود، ولی با استقبال گسترده در سراسر جهان روبه‌رو شد. هدف کنونی از انتشار این رتبه‌بندی، ارزیابی ممتازی مؤسسه‌ها است.



دیدگاه شما








پشتیبانی فنی