یال

رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی


شاخص‌ها


جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری »  رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی

درباره


نام رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی
نام به زبان انگلیسی
International Mathematical Olympiad Ranking
نام اختصاری رتبه‌بندی «آیمو»
توصیف «رتبه‌بندی المپیاد جهانی ریاضی» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی ریاضی ارزیابی می‌کند. در این المپیاد شش مسئلۀ ۴۲ امتیازی برای دانش‌آموزان دبیرستانی طرح می‌شود. هدف کلیدی «آیمو» از برگزاری این المپیاد افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به ریاضی است. هر کشور می‌توانند شش نماینده در این رقابت داشته باشد.
ناشر(ان)
International Mathematical Olympiad (IMO)
زمان شروع 1337   (1958)
دوره انتشار سالانه
شمار سنجه‌ها 3
شرح و وزن سنجه‌ها
  1. مدل طلا
  2. مدال نقره
  3. مدال برنز
منبع(های) گردآوری داده آزمون‌های برگزارشدۀ المپیاد جهانی ریاضی
پایگاه وب
اطلاعات تماس
webmaster@imo-official.org

شاخص‌های مرتبط


شاخص توسعۀ آموزش برای همه
«شاخص توسعۀ آموزش برای همه» مقیاسی ترکیبی برای اندازه‌گیری پیشرفت آموزش برای همه در دنیاست. اگر چه این شاخص باید شش هدف اصلی آموزش برای همه را پوشش دهد، ولی اکنون، به دلیل محدودیت‌های آماری، تنها به چهار هدف می‌پردازد. ارزش هر یک از شاخص‌های این نظام در مقیاس صفر تا 100 درصد گزارش می‌شود.

رتبه‌بندی المپیاد جهانی فیزیک
«رتبه‌بندی المپیاد جهانی فیزیک» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی فیزیک ارزیابی می‌کند. دانش‌آموزان دبیرستانی (کمتر از 20 سال) که هنوز در دانشگاه نام‌نویسی نکرده‌اند، در این المپیاد به رقابت می‌پردازند. شرکت‌کنندگان به پرسش‌های المپیاد در دو بخش نظری و آزمایشگاهی در دو روز پاسخ می‌دهند. این رقابت نخست در سطح ملی برگزار می‌شود و پنج نفر نخست به رقابت جهانی می‌روند. به دلیل نقش کلیدی فیزیک در حوزه‌هایی مانند نانو، پزشکی، صنعت، و رباتیک دارد، برگزاری این المپیاد می‌تواند توجه به فیزیک را بیشتر کند و استعدادهای بیش‌تری پرورش دهد.

رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر
«رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر» کشورهای جهان را بر پایۀ شمار مدال‌های المپیاد جهانی کامپیوتر ارزیابی می‌کند. در این المپیاد دانش‌آموزان دبیرستانی به پرسش‌ها بر پایۀ 600 امتیاز پاسخ می‌دهند. نخستین هدف «آیو» از برگزاری این المپیاد علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به حوزه‌های کامپیوتر و فناوری است. ایدۀ برگزاری این المپیاد در بیست و چهارمین کنفرانس عمومی «یونسکو» در پاریس طرح و نخستین المپیاد نیز در بلغارستان برگزار شد.



دیدگاه شما








برای شرکت در نظرسنجی درباره این سامانه کلیک کنید.
کاربر گرامی، روی‌هم‌رفته از سامانه جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما) چه اندازه رضایت دارید؟